A reflection on the role, competence, and training of the nurse-teacher

Autores

DOI:

https://doi.org/10.12662/2317-3076jhbs.v10i1.4560.p1-2.2022

Palavras-chave:

Nursing, Education, Teaching

Resumo

Education is a process that is formed from the application of own methods. Some of the nurse teacher's competencies are: influencing the way of acting and thinking about health inside and outside the classroom; breaking bubbles and paradigms that insist on concentrating the same ideas and conceptions on the same object; and inculcating future perspectives that help to sustain the critical consciousness of humanity in the economic, ecological, social, spatial and cultural spheres. We invite these professionals, based on these reflections, to think, rethink and discuss their roles, competencies, and ongoing training.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

José Erivelton de Souza Maciel Ferreira, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

Pós-Graduação em Enfermagem, Mestrando Acadêmico em Enfermagem, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB), Redenção, CE, Brasil.

Maria Vitória Sousa Silva, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB)

Discente do curso de Graduação em Enfermagem, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB), Redenção, CE, Brasil.

Janna Helca Duarte Carneiro Da Costa Cardoso, Universidade Federal do Ceará (UFC)

Pós-Graduação em Enfermagem, Universidade Estadual do Ceará (UFC), Fortaleza, CE, Brasil.

Emanuelle Gonçalves Santos de Macedo, Universidade Federal do Ceará (UFC)

Pós-Graduação em Enfermagem, Universidade Federal do Ceará (UFC), Fortaleza, CE, Brasil.

Matheus Mesquita de Sousa, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB)

Discente do curso de Graduação em Enfermagem, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB), Redenção, CE, Brasil.

Dara Cesario Oliveira, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB)

Pós-Graduação em Enfermagem, Mestrando Acadêmico em Enfermagem, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB), Redenção, CE, Brasil.

Publicado

2022-11-24

Como Citar

1.
Ferreira JE de SM, Silva MVS, Duarte Carneiro Da Costa Cardoso JH, Santos de Macedo EG, de Sousa MM, Oliveira DC. A reflection on the role, competence, and training of the nurse-teacher. J Health Biol Sci. [Internet]. 24º de novembro de 2022 [citado 23º de dezembro de 2024];10(1):1-2. Disponível em: https://unichristus.emnuvens.com.br/jhbs/article/view/4560