DISCOURSE ANALYSIS AND MARKET SEGMENTATION: AN ANALYSIS OF SOCIAL NETWORKS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12662/1809-5771ri.125.4985.p30-32.2024

Keywords:

Market segmentation, Discourse Analysis, Social Networks

Abstract

Market segmentation has been an essential practice in strategic marketing since the 1960s. Although the concept of dividing heterogeneous groups into homogeneous groups remains, traditional segmentation methods face challenges today due to market dynamics. This highlights the importance of understanding through Discourse Analysis how consumers communicate and interact on social networks. Interdiscourses play a crucial role in connecting individual discourses and influencing the construction of trajectories and narratives. In addition, constant innovations in market segmentation meet various demands, especially the use of artificial intelligence for more detailed analysis.

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Author Biographies

Lucas Lopes Ferreira de Souza, Universidade de Fortaleza

Doutor em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração —CESA/UECE e Professor no Programa de Pós-Graduação em Administração na Universidade de Fortaleza (UNIFOR).

Vanessa Maria Vasconcelos Veras, State University of Ceará

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração — CESA/UECE

Gabriele Ferreira da Silva, Unichristus

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração — CESA/UECE e Professora Tutora na Unichristus.

Vanessa Pinheiro, Centro Universitário Christus

Mestre em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração — CESA/UECE

Felipe Gerhard, Unichristus

Doutor em Administração pelo Programa de Pós-Graduação em Administração — CESA/UECE Professor e Coordenador dos Cursos de Administração e Processos Gerenciais EaD na Unichristus.

Published

2024-09-11

Issue

Section

Artigos Originais